poniedziałek, 4 stycznia 2016

Piernikowe poduszeczki

Teraz już po sprawie, ale zamieszczę przepis bo może komuś za rok się przyda. Piernik i pierniczki z jednego ciasta, ciasto dojrzewające na piernik to jedno z najlepszych ciast jakie ja znam i piernik z tego przepisu gości u mnie od lat, ale pierniczki tak przygotowane zrobiłam pierwszy raz, były cudne i przepyszne. Kiedy przyjdzie czas na pieczenie pierników to ja nastawię ciasto z podwójnej porcji bo te piernikowe podusie warte są zrobienia w ilości prawie hurtowej :)

Piernikowe podusie
25 dag margaryny

1/2 litra miodu płynnego
1,5 szklanki cukru
3 jajka
1 przyprawa do piernika
1 kg mąki
3 łyżki sody
1/2 szklanki mleka
3 łyżki kakao
15 dag orzechów mielonych
3 łyżki skórki pomarańczowej
Wykonanie:
  Margarynę, cukier i miód rozpuszczamy razem, studzimy. Dodajemy sodę rozpuszczoną w mleku, dosypujemy mąkę i resztę składników. Wyrabiamy gładkie ciasto i odstawiamy w chłodne miejsce na około trzy  tygodnie.
Po tym czasie ciasto dzielimy na połowę, jedną część ciasta przekładamy do długiej formy keksowej i pieczemy w temp. 180st około 40-50 minut po upieczeniu przekładamy powidłami.
Drugą część ciasta toczymy w wałeczki jak na kopytka i tniemy małe porcje ciasta, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 180st około 10 minut po upieczeniu i wystudzeniu pierniczki polewamy cienką warstwa lukru.







  https://www.youtube.com/watch?v=ShqT4DMtPY4 Dobrze wypieczone święta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody